søndag, desember 19, 2010

Something old, something blue... and something new


Hjemme igjen... i god tid før jul. Og godt er det! Juleforberedelsene går sin gang her på "bruket". Jeg har igjen funnet fram mine to søte julekrus (fra Spode), som resten av året ligger bortgjemt i skapet. Men når jeg tar de fram i desember, da vet jeg at det ikke er lenge til jul. Klementiner hører også julen til, og det blir spist rikelige mengder av dem om dagen.

Home again... in time for Christmas. And happy to be! The Christmas preparations here on our smallholding are well underway. Yet again I have brought out my Christmas mugs (from Spode) from the cupboard, where they hide the rest of the year. Once they are out, I know it is only a short while till Christmas. Also, at this time of the year we eat plenty of clementines, a popular Christmas fruit here in Norway.


Jeg har ikke gjort de helt store anskaffelsene til jul iår, men da jeg kom over disse nydelige hvite porselensfjølene, "måtte" jeg bare ha de. De er jo ikke beregnet til jul som sådan, men siden jeg nå har skaffet meg de rett før jul (en stund vurderte jeg å pakke de inn, og å skrive i pakkelappen "Til en snill pike, fra Julenissen"... men droppet det) får de være en del av julepyntingen.

I have hardly made any new purchases for Christmas this year, but when I saw these beautiful white china cutting boards I just had to get them. Not that they are Christmassy as such, but since I did get them now in December (for a while I thought about wrapping them up and writing a little card saying "To a good girl, from Santa"... but then again decided not to) I just let them be a part of my Holiday decorations.


For litt siden plantet jeg fire hvite svibler i en terrin (fra Wedgwood), og det ser ut til at jeg for en gang skyld har truffet riktig med tanke på blomstring til jul. For nå er de i ferd med å åpne seg, jeg kan allerede kjenne den nydelige duften (den som sier jul) spre seg i rommet.

I planted four white hyacinths in a soup tureen (from Wedgwood) a while back, and for once it seems I did it at the right time, so they will open up for Christmas. I can already smell their lovely scent (the one that spells Christmas to me) spread in the room.


Så vil jeg bare nevne at NIB-jentenes innlegg, fra besøket hos meg forrige uke, er å finne her (i tillfelle du er interessert).

Also, I just want to let you know that the entry from the NIB-girls visit last week can be found here (in case you are interested).

32 kommentarer:

Regina sa...

dear mia,
your pictures of your home...just
wonderful!!!!
i wish yo a wonderful time,
bear hugs regina

My home is my Castle - by Kari sa...

Helt nydelige bilder Mia :))
og gjett om jeg har lest reportasjen fra da NIB-jentene var hjemme hos deg :)) Kjempeflott og veldig moro :)

Ha en fin dag videre
Klem,Kari

Hulda sa...

Flott med de blå og hvite julekrusene, så koselige de er. Passer godt til det andre du har. Jeg har også en slik porselensfjøl, de er så dekorative, og kan brukes til mye. Fine bilder!

Anita sa...

Du er riktig kommet i julestemning ser jeg :-) Kjempefin reportasje om deg fra NIB jentene. Du fortjener virkelig oppmerksomheten, men jeg skal gi deg en ting: Jeg synes faktisk fotograferingen du gjør hjemme hos deg selv er bedre :-) Jeg vet ikke hva det er, men du har jo objektet du skriver om mer i fokus, og så er det lunere lys på dine bilder. Kan være noe å ha med seg det og?

Fortsatt god førjulstid!

Carole sa...

Merry Christmas Mia !
I went to check out the report on you, I thought it was nice to have some complementary pictures from a different perspective ! And what should I say... stylish simplicity as always, very comforting and relaxing.
By the way I think you should have wrapped the cutting boards and written yourself a nice note ! Now is the right time !

Ramme Alvor sa...

Deileg stemning :) og flott reportasje hjå NIB, ei fryd for auga :)

Klem!

Laila sa...

Å ja, man er interresert vet du, har allerede vært inne flere ganger. Flott reportasje, og kjempegøy og si: jeg har vært der, he he.
Tror jeg bor i et U-land når det gjelder saker og ting, porselnsfjøler hvor i all verden får man tak i det, Green Gate må bestilles, ja kan nevne i fleng.
Men en ting må jeg få skryte av, klær har jeg aldri før funnet så mye som passer og faller i smak.

Ha en fin kveld, klem Laila

fialka012 sa...

bože,to je krásné...

-Mia- sa...

Nydelige bilder, og flotte kopper!! Ha noen koselige førjulsdager!! Klem

Chris sa...

Hi Mia,

I loved seeing more of your wonderful home on the other blog.
And seeing you and your husband!!!
I remembered from your last post that it would be posted on that blog on Friday, so of course I popped over there to take a look.
Have a great Christmas and the happiest of new years.

And thank you for all your inspiration this year.

Warm Wishes

Chris
xxxx

gabraj sa...

Your pictures of your home...just
wonderful!!!!

gABRIELA

Linda sa...

Så innlegget hos nib jentene fra hjemmet ditt:) Du har det så flott. Takket være inspirasjon fra deg har jeg strikket ferdig flere prosjekter i senhøstes:)endelig fullfører jeg et strikkeprosjekt:) Nydelig på benken din:) Og duften er jo aldeles nydelig, jeg må vel vente et par dager før duften sprer seg her, men vel verdt å vente på:) Klem og god jul:)

Romantikk-takk. sa...

Kjempefine krus og koselig
julestemning hos deg.
Klem:)og ha en flott juleuke.

Benta sa...

Lovely Christmas decorations, and thank you for the link to more photos. My oldest daughter (19) has just decided to do her room in buttermilk and denim - we L O V E the denim covered chair, did you blog about that when you did it?

Benta

Mitt hvite hus sa...

Nydelige stemningsbilder hos deg Mia..

og krusene dine er så fine.. flotte fjøler også..

ja ikke lett å beregne tiden med blosmtring på hverken svibler eller amaryllis..

ønsker deg en fin uke mot jul

Klemmer 0))

Pondside sa...

I enjoyed both my visits to your house this morning!

Datt sa...

Aaaaw, de julekrusene var meeegaskjønne! Julefølelsa når jo helt hit! ;)

mi-rachel sa...

den nib repotasjen hos deg var bare hel nydelig!
og så gøy å se deg!
vakker du er!:)

Cynthia sa...

Beautiful cutting boards and gorgeous home as always!

NIB sa...

Hei kjære Mia (og Werner!)

Vi synes det var så fantastisk å være hos deg, en helt egen stemning. Det må du ta til deg altså:)
Ønsker deg gode førjulsdager, og selvfølgelig en fredfull og deilig julehøytid.

Stor klem,
ann helen

Lisemoren sa...

Alltid like koselig og vakkert her inne på bloggen din MIa. Så hyggelig med besøk av NIB også. Har lest det jeg :)

Ønsker deg en riktig god jul

Klem fra Lisemoren

greenrabbitdesigns sa...

I love the picture of your home, beautiful!
Vivienne x

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Mia!
Der var de lekre krusene,ja! - da vet også vi andre at julen er rett rundt hjørnet, hihi
Veldig kjekt med innlegget hos NIB, nydelig bilder og flott tekst var det!
Kose deg masse i førjulsdagene!
Klem

anne sa...

Nydelige kopper..som alt annet. Koste meg med å lese fra NIB jentenes besøk og se på bildene. Du inspirerer.
Ha en fantastisk julehøytid. Klem

Helen Philipps sa...

I have just found your blog and it's beautiful! I loved the candlit kitchen photos, and the hyacinths and white china - gorgeous!
Helen x

hvorfor ikke... sa...

Jeg har også lest den flotte reportasjen til NIB-jentene:) Herlig, skikkelig Mia stemning klarer de å formidle.

Håper du hadde en fin tur! Men godt du kom deg vel hjem igjen, for nå ER det snart jul!

I dag fyller jeg Mia-boksen med kaker:) Jeg syntes den er så flott, og passer perfekt inn her;) Det syntes Ole, også! Viser den på bloggen i dag.

Koselig førjulsstemning hos deg! Er det ikke koselig med sånne ting som man tar frem år etter år; og vet at DA er det jul...

Ønsker deg og dine- to og firbeinte;)-en riktig trivelig kosejul! Jeg stikker nok innom igjen for å ønske godt nyttår!

StOr Juleklem fra Torunn

lillelaila sa...

Hei Mia!
Vakre bilder fra deg i dag!
Nydelige porselensfjeler og de koppene er bare så fine..
Veldig fin reportasje fra hjemmet deres. Og så koselig å se både deg og Werner igjen ;)
I dag har jeg fullført juleduken min til kjøkkenet veldig innspirert av den du har på kjøkkenet ditt. Håper det går greit Mia? Og jeg linker selvfølgelig til deg som min inspirasjonskilde i innlegget mitt i morgen:)
klem Laila

Inge sa...

Wonderful decoration. I love it. Have a nice time, Inge

Gingham and Flowers sa...

The hyacinths look lovely. They are one of my favourite things. I always like to have some once the Christmas decorations come down in January as the scent of them makes me think of the spring on its way.

Gingham and Flowers sa...

I just had to leave another comment as I've just been to look at the NIB entry. Your house is so beautiful. I'm looking around my living room and it looks so cluttered and too colourful compared to your beautiful stylish, calm home.

Mia sa...

Hi Benta. I am so glad you and your daughter like my denim chair. It has figured in several postings here in my blog, but you can read more about it in this entry: miaslandliv.blogspot.com/2009/11/recycling.html

Good luck with the decorating of your daughter´s room.

Passionedeco...perchè le case hanno un'anima sa...

Wow! How many beautiful,lovely details!
Fra